מה כל כך מיוחד בתה הירוק ולמה הוא טוב בהרבה מקפה?


למה תה ירוק טוב מקפה

תה וקפה הם שניים מהמשקאות החמים האהובים ביותר בארץ ובעולם, ולכל אחד מהם מיוחסים יתרונות בריאותיים כאלו ואחרים הנתמכים גם במחקרים שונים הנערכים בנושא. יחד עם זאת, אם משקללים את היתרונות הבריאותיים הנלווים לשתיית תה ירוק אל מול היתרונות הנלווים לשתיית קפה על כל סוגיו, התה הירוק עדיף ובהרבה... אז מה מייחד את התה הירוק ולמה הוא נחשב למשקה עדיף בהרבה מקפה? על כך ועוד בשורות שלפניכם.


מספר מילים על תה ירוק

תה ירוק הוא למעשה תה שעבר תהליך חימצון מינימאלי, וזאת בניגוד לתה השחור שעובר חימצון מלא. כפועל יוצא מכך, התה הירוק מרכז בתוכו כמויות גדולות יותר של נוגדי חמצון ובתוכם רכיב ה-ECGC . היתרונות הבריאותיים המיוחסים לשתיית תה ירוק באופן סדיר ויומיומי כוללים בין היתר: הפחתה של רמות הכולסטרול הרע בדם, הפחתה של רמות השומנים בדם, הגנה על מערכות הדם ושיפור זרימת הדם בגוף, שריפת קלוריות ומניעת השמנה, שמירה על מראה עור צעיר ורענן, שמירה על בריאות השיניים והחניכיים, חיזוק המערכת החיסונית של הגוף ויתרונות נוספים ההופכים את התה הירוק למשקה המומלץ ביותר למטרות הגנה על הגוף מפני הנזקים הנגרמים מהרדיקלים החופשיים והתהליכים הדלקתיים הידועים גם כגורמים העלולים לגרום להיווצרותם של גידולים סרטניים.


ומה הופך את התה הירוק לעדיף בהרבה על קפה?

על אף שגם לקפה (על כל סוגיו) מיוחסים יתרונות בריאותיים כאלו ואחרים, שתיית תה ירוק נחשבת לעדיפה יותר מצריכת ספל קפה ממספר סיבות הקשורות לאיכות החיים של כל אחד ואחת מאיתנו, וביניהם:

  • קפה ידוע כמשקה עם רמת חומציות גבוהה באופן יחסי וצריכה מוגברת שלו עלולה להוביל לבעיות שונות במערכת העיכול, לרבות, כאבי בטן תדירים, שלשולים וכדומה. מנגד, שתיית תה ירוק מרגיעה את הקיבה ומסייעת לתפקוד יעיל של מערכת העיכול.

  • צריכת קפה מהווה את אחד מהגורמים להכתמת השיניים ושינוי גוון השיניים לאורך זמן. מנגד, נוגדי החמצון המצויים בתה הירוק מסייעים לשמירה על הגוון הטבעי של השיניים ואף מעכבים את התפתחותם של חיידקים בחלל הפה הגורמים לפגיעה בשיניים ובחניכיים ולמחלות חניכיים.

  • קפה ידוע כמשקה מעורר לנוכח כמות הקפאין המצויה בו וצריכה מוגברת שלו במהלך היום עלולה להוביל להפרעות שינה במהלך הלילה, לרבות, נדודי שינה או הופעתם של כאבי ראש לפני השינה. מנגד, צריכת תה ירוק, מסייעת להירגעות ותורמת לשינה מספקת ורצופה.

וזאת לצד היתרונות הבריאותיים הנלווים לצריכת תה ירוק. כך או אחרת, צריכת תה ירוק או קפה מומלץ שתעשה תוך הימנעות מתוספת סוכר, חלב ושמנת, כאשר הצריכה המומלצת היא בין שתיים לשלוש כוסות של משקה חם ביום שלפחות אחד מהם הוא תה ירוק.






פוסטים אחרונים